Augusztusban, vagyis a hónap első napjától kezdve 17-ével bezárólag 134 ezer magyar turista 780 ezer vendégéjszakát töltött el Horvátországban, ami 18 százalékkal több vendéget és 20 százalékkal több vendégéjszakát jelent, mint tavaly – tudta meg a Világgazdaság Horváth Mirától, a Horvát Idegenforgalmi Közösség főmunkatársától.
Idén már a hetedik legfontosabb küldő ország lett Magyarország a horvát turizmus számára.
Januártól augusztus 17-ig 540 ezer magyar 2,6 millió vendégéjszakával járult hozzá a várhatóan rekordot döntő horvát idegenforgalomhoz, ami esetünkben 17 százalékos vendégszám- és 15 százalékos vendégéjszakaszám-növekedést jelent.
Folyamatban van egy átfogó közvélemény-kutatás, egy olyan szakmai felmérés, amely azt hivatott feltérképezni minden eddiginél részletesebben, hogy kik és milyen céllal, tervekkel utaznak Horvátországba. Az már most is egyértelmű, hogy
a magyar kisgyermekes családok körében rendkívül kedvelt a horvát tengerpart, amelynek hatezer kilométer hosszú területén, 1200 kisebb-nagyobb szigetén és szirtjén mindenki megtalálja a számára megfelelő partszakaszt, legyen az aprókavicsos, köves vagy sziklás
– hangsúlyozta Horváth Mira.
A szeptemberi szállásfoglalások számának kiugró növekedése – amiről a Szallas.hu tájékoztatta a Világgazdaságot – és a tavalyi bázishoz mért 35 százalékos előfoglalási többlet még a Horvát Idegenforgalmi Közösség számára is meglepetés.
A szakértő szerint előbb-utóbb beérik az a törekvés, hogy Horvátországot ne csak a tengerpartja, hanem a kontinentális attrakciói miatt, a nyári főszezonon kívüli időszakban is a korábbiaknál többen felkeressék. Ugyancsak
cél a 6-7 napos látogatások meghosszabbítása,
hogy a horvátoknál nyaralók minél több helyet keressenek fel, és tovább időzzenek az országban.
A magyarok érdeklődő, aktív turisták, akik a tengeri hajós fakultatív programok mellett a nyolc nemzeti park és a tíz UNESCO világörökségi helyszín attrakcióira is vevők.
Zadar is egyre kedveltebb célpont, amely a Ryanair járataival szeptember végéig légi úton, amúgy pedig vonattal, busszal egész évben megközelíthető az autóval nem rendelkezők által is. A város parkjai, kávézói, sajátos hangulata és egyre gazdagabb kulturális kínálata miatt esélyes arra, hogy több turista keresse fel a jövőben, akár a tengerpartra igyekezve, vagy onnan hazafelé tartva.
Egyelőre a horvát tengerpart a legkézenfekvőbb választás a magyarok számára, azt ismerik, de szeretik felfedezni is. A legdélibb horvát területeken még szeptemberben is kellemes strandszezon várja a turistákat – hangsúlyozta a szakember.
A szomszédos Horvátországban ráadásul nem kevés magyar állampolgár vásárolt az elmúlt években ingatlant, ezek nagy részét kiadás céljával.
A magyar turisták 50 százaléka magánszálláshelyen száll meg, miközben folyamatosan emelkedik a szállodai magyar vendégéjszakák száma, ezek aránya már eléri a 25 százalékot, míg a kempingeké 15 százaléknál tart – jelezte Horváth.
Az utóbbi időben a németeknél megjelent magas horvátországi árak, köztük is az öteurós dubrovniki fagyi bejárta a magyar sajtót is. A csak rövid távú haszonnal kecsegtető, de hosszú távon káros nagy áremelésektől a horvát pénzügyminiszter is óva intette a szolgáltatókat. A Horvát Idegenforgalmi Közösség munkatársa erre annyit mondott, hogy
Dubrovnikban minden rettentően drága, de összességében, más helyeken a magyarországihoz hasonló árakkal lehet találkozni
az élelmiszerüzletekben, a vendéglőkben pedig nagyon tisztességes adagokkal. A magyar vendégek elégedettek, jól érzik magukat Horvátországban, és szívesen járnak oda, ahogy azt a hivatalos adatok is tanúsítják.
Elárulták a mobilok, hogy hol nyaralnak a magyarokAz első helyen mind nyáron, mind az év egészében Ausztria áll. A nyári többlet mértéke Görögországban a legnagyobb (182 százalék), amit Horvátország, Bulgária, Ciprus, Szlovénia és Olaszország követ. Nyaranta tehát a magyarok még mindig a mediterrán térségbe látogatnak a legszívesebben, az erdőtüzek és a hőhullámok ellenére. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.